Våre ansatte har alltid spilt en stor og viktig rolle for utviklingen av både Sporveien og Oslo.
1968
1970
1974
1975
1977
1984
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
Trolleybussene går sine siste turer (på linje 20). Enmannsbetjening er
innført på alle Sporveiens busslinjer. De siste gamle, åpne trikkene tas ut av
trafikken.
Den fjerde t-bane, Furusetbanen, åpnes til Haugerud (til Trosterud i 1974,
Furuset i 1978 og Ellingsrudåsen i 1981).
Lilleakerbanen og Ekebergbanen trafikkeres med gjennomgående,
enmannsbetjente “Gullfisker”. De gamle Ekebergvognene forsvinner.
Sporveien overtar driften av Holmenkolbanen.
Bystyret opphever vedtaket om nedleggelse av bytrikken. Sentrum
t-banestasjon åpnes (stengt igjen 1983). Sporveien overtar De Blå
Omnibussers linjer og anlegg på Alnabru.
Enmannsbetjening og ubetjente tilhengere innført på bytrikken.
Det første nattbussnettet (4 ringlinjer) opprettes som helgetilbud.
Sentrum stasjon gjenåpnes som Stortinget. De østlige og vestlige t-baner
sammenknyttes, men det kjøres ikke gjennomgående tog.
Sporveien omorganiseres med egne divisjoner for bane-, buss- og
sporvogn.
Morgenbussnettet opprettes på hverdager (fra 1990 alle dager). De 9 første
t-banestasjonene får automater og blir ubetjente.
Nattrikken etableres med 3 linjer (nedlagt 2001). Resten av t-banens
stasjoner utenom tunnelene blir gjort ubetjent.
Holmenkolbanen og Ekebergbanen fusjoneres med Sporveien. Den første
servicebusslinjen (64s) Tveita–Skullerud med spesialbusser tilpasset eldre
og handicappede.
Nordens første lavgulvleddbusser settes i trafikk på linje 37.
Linje 4 Sognsvann – Bergkrystallen åpnes som den første gjennomgående
t-banelinje, etter ombygging av Sognsvannsbanen.




