Table of Contents Table of Contents
Previous Page  55 / 108 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 55 / 108 Next Page
Page Background

54

Foto: K Johansen og en ukjent fotograf/Oslo Museum, ukjent/Oslo byarkiv

1995

1997

1998

1999

2002

2003

2006

2007

2009

2011

2012

2013

2014

2003-06

Oslotrikken kommer på frimerke i anledning 100 års-jubileet.

Vikalinjen åpnes som den første nye bytrikklinje siden før krigen.

T-banenettet får full pendeldrift på alle linjer, etter ombygging av

Røabanen. Alle t-banelinjer får énsifrede linjenumre.

Sporveisbussene etableres.

Østensjøbanen åpnes til Mortensrud med ny bussterminal.

Linjen til Ullevål hageby forlenges til det nye Rikshospitalet, og får navnet

Gaustadlinjen. Nye, italienske leddtrikker med lavgulv tas suksessivt i bruk

frem til 2004.

Kjelsåsbanen erstattes av buss ovenfor Disen, men gjenåpnes 2004.

Oslo Sporvognsdrift og Oslo T-banedrift etableres. Linje 5 forlenges fra

Blindern til Storo som første del av T-bane-ringen.

Sporveiens busstrafikk settes ut på kontraktkjøring etter anbud.

Oslo Sporveier bytter navn til Kollektivtransportproduksjon.

Kolsåsbanen stenges igjen, nå for ombygging til metrostandard.

T-baneringen og ny Sinsen stasjon åpnes.

Unibuss blir det nye navnet for Sporveisbussene.

Oslo Sporvognsdrift bytter navn til Oslotrikken.

Kolsåsbanen gjenåpnes til Bekkestua.

Kolsåsbanen gjenåpnes til Gjønnes.

Kollektivtransportproduksjon skifter navn til Sporveien.

Oslotrikken skifter navn til SporveienTrikken.

Oslo T-banedrift skifter navn til SporveienT-banen.

Kolsåsbanen gjenåpnes til Haslum og Avløs.

Sporveisannonsene skifter navn til Sporveien Media.

Kolsåsbanen gjenåpnes til Kolsås - etter å ha vært stengt siden 2006.