Table of Contents Table of Contents
Previous Page  21 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 52 Next Page
Page Background

sporveien

| 21

I Schweigaardsgate ser vi en eskalering av etterslepet. Strekningen ble

tatt ut av oversikten i forrige moderniseringsrapport da strekningen

skulle erstattes av Dronning Eufemias gate/Bispegata. Nå tyder mye på at

dette blir forsinket, slik at behovene på strekningen trolig må revurderes.

Dette er foreløpig ikke tatt med i moderniseringsbehovet.

På strekningen over Briskeby kan man se samme tendens som over

Gamlebyen med en økning av skinnebrudd og andre mer kritiske feil.

Behovet for bruk av akutte midler for å opprettholde driften akselerer. For

å få forutsigbarhet er det behov for en beslutning om det skal arbeides

videre med omlegging av trikken til Skovveien eller om eksiterende trase

i Inkognitogata skal oppgraderes.

For øvrig forventes betydelig reduksjon spesielt med tanke på sporfeil,

skinnebrudd, fremkommelighet og driftsstabilitet når samlet plan for

oppgradering av trikkeinfrastrukturen er gjennomført.

3.2.2

Effekt av utsatte tiltak

Gamlebyen

2009

2010

2011

2012

2013

30

15

12

10

12

Figur 7

Utvikling i skinnebrudd

på banestrekning Gamlebyen