

sporveien
| 21
I Schweigaardsgate ser vi en eskalering av etterslepet. Strekningen ble
tatt ut av oversikten i forrige moderniseringsrapport da strekningen
skulle erstattes av Dronning Eufemias gate/Bispegata. Nå tyder mye på at
dette blir forsinket, slik at behovene på strekningen trolig må revurderes.
Dette er foreløpig ikke tatt med i moderniseringsbehovet.
På strekningen over Briskeby kan man se samme tendens som over
Gamlebyen med en økning av skinnebrudd og andre mer kritiske feil.
Behovet for bruk av akutte midler for å opprettholde driften akselerer. For
å få forutsigbarhet er det behov for en beslutning om det skal arbeides
videre med omlegging av trikken til Skovveien eller om eksiterende trase
i Inkognitogata skal oppgraderes.
For øvrig forventes betydelig reduksjon spesielt med tanke på sporfeil,
skinnebrudd, fremkommelighet og driftsstabilitet når samlet plan for
oppgradering av trikkeinfrastrukturen er gjennomført.
3.2.2
Effekt av utsatte tiltak
Gamlebyen
2009
2010
2011
2012
2013
30
15
12
10
12
Figur 7
Utvikling i skinnebrudd
på banestrekning Gamlebyen