

42 |
sporveien
Dersom det forutsettes at det ikke er noe oppgraderingsbehov, vil det årlige kapitalbehovet for trikk, t-bane og
eiendom være som angitt i tabellen nedenfor. Årlig kapitalbehov for infrastrukturen inneholder da elementene
forvaltning, drift, vedlikehold, og reinvesteringer. Se fotnote 4 og 5 for ytterligere beskrivelse.
6.2
Kapitalbehov uten oppgraderingsbehov
4) Forvaltning og driftstallene er for trikk, t-bane og eiendom
indeksjusterte verdier av tallene fra 2012.
5) Tallene for årlig reinvestering er basert på oppdatert kapital-
bevaringsverdi 2012 for trikk 5,6 mrd kr og t-bane 21,5 mrd kr. For
eiendom er det estimert årlig reinvesteringsbehov på 5 mill kr.
Tabell 4
Årlig kapitalbehov uten oppgraderingsbehov
(Angitt i mill. kroner)
TRIKK
T-BANE
DELSUM
EIENDOM
SUM
FORVALTNING/DRIFT
15
60
75
4
79
VEDLIKEHOLD
69
161
230
5
235
REINVESTERINGER
181
564
745
5
750
SUM TOTALT
265
785
1 050
14
1 064
Figur 13
•
Årlig kapitalbehov uten oppgraderings-
behov, fordelt på elementer
Reinvesteringer
Vedlikehold
Forvaltning/Drift
4
5
5
60
161
564
15
69
181
TRIKK
T-BANE
EIENDOM